مارمولک در خانه نشانه چیست؟ (علت آمدن، سم و کشتن مارمولک)

مارمولک در خانه نشانه چیست

مارمولک ها گروهی از خزندگان هستند که دارای گوش های خارجی بوده و یک دم دارند. مهمترین مشخصه های مارمولک ها تشخیص قوی رنگ در آنها است. بسته به محل سکونت و شرایط آن، ممکن است با حمله مارمولک ها به خانه خود مواجه شوید! بسیاری از مردم از مارمولک می ترسند ، چون فکر میکنند که مارمولک ها سمی هستند! این تصور کاملا اشتباه است.

در ادامه بحث به شما خواهیم گفت که مارمولک در خانه نشانه چیست؟ علت وجود مارمولک در خانه را بررسی خواهیم کرد و در اخر هم سم کشتن مارمولک را معرفی می‌کنیم :

مارمولک در خانه نشانه چیست؟

حضور مارمولک ها (مارمولک به انگلیسی lizard در داخل خانه می تواند ناخوشایند، آزاردهنده و منزجر کننده باشد. اگر بیش از دو مارمولک در خانه می بینید، احتمالاًمارمولک های بیشتری در خانه شما حضور دارند! اطلاعات بیشتر در مورد علت وجود مارمولک در خانه می تواند به شما کمک کند تا از ورود آنها جلوگیری کنید، در ادامه علت وجود مارمولک در خانه را بررسی خواهیم کرد :

  • وجود حشرات : دلیل شماره یک اینکه چرا مارمولک ها وارد خانه می شوند؟ این است که حشرات زیادی در خانه شما زندگی می کنند، به هر حال، مارمولک ها به جایی می روند که غذا یعنی حشرات مورد علاقه آنها هستند! اکثر افرادی که با مشکل مارمولک رو به رو هستند، می توانند با کاهش و کنترل تعداد حشرات در خانه، تعداد مارمولک ها را نیز کاهش دهند!
  • باز گذاشتن درب و پنجره ها : باز گذاشتن مداوم درب و پنجره ها، یعنی دسترسی آسان برای ورود مارمولک ها و سایر آفات به خانه! همچنین وجود منافذی مثل شکاف یا سوراخی کنار درب و پنجره ها باعث افزایش تعداد مارمولک ها خواهد شد. با بستن پنجره‌ها، درها، شکاف‌هایی که بزرگ هستند، می توان از ورود مارمولک ها جلوگیری کرد.
  • زندگی در مناطق گرم : همه جای زمین یکسان آفریده نشده است، اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید، احتمالاً مارمولک های بیشتری در خانه شما وجود دارد. به همین ترتیب، برخی از افرادی که در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنند ممکن است هیچ مارمولکی درون خانه هایشان نبینند. به عنوان مثال، در ایران، ممکن است در استان کرمان با مارمولک های بسیار بیشتری روبرو شوید تا زمانی که در تبریز زندگی می کنید.
  • دمای محیط : مارمولک ها حیوانات خونسردی هستند و سرما را دوست ندارند! و باید همیشه در جایی که هوا گرم است (70 تا 85 درجه فارنهایت و بالاتر) بمانند. بنابراین اگر خانه شما بیش از حد گرم و به خصوص مرطوب است، دلیل خوبی برای جذب مارمولک ها به فضای زندگی شما می‌باشد
  • اشیا زیاد : اگر خانه شما مملو از اشیاء است، میتواند به مکانی محبوب برای مارمولک ها تبدیل شود تا در آنجا پنهان شوند. مثلا ممکن است، در پشت هر مبلمان مارمولک‌ها را پیدا کنید، ممکن است لازم باشد برای از بین بردن آنها، تعداد اشیا را کاهش دهید
  • آب : آب راکد، لوله نشتی یا حتی حوضچه دلیل خوبی برای جذب مارمولک ها خواهد بود، ممکن است ناآگاهانه مارمولک ها را جذب کنید. پس به نشتی لوله ها توجه داشته باشید، هر منبع آب راکد را که می توانید بپوشانید.
  • گیاهان : میوه های بدون پوشش یا حتی گیاهان منابع غذایی مارمولک ها هستند و دلیل خوبی برای هجوم آنها به منزل شما خواهد بود. در ضمن توصیه میکینم به هیچ وجه میوه هایی که مارمولک با آنها در تماس بوده را میل نکنید، زیرا ممکن است، سمی باشند.

دستگاه دفع مارمولک/ سم و کشتن مارمولک

حالا که فهمیدیم چرا مارمولک ها وارد خانه می شوند ، و چه خطراتی برای ما دارند، سوال اصلی این است که بهترین راه برای کشتن و دفع مارمولک ها چیست؟

دستگاه دفع مارمولک

بهترین پیشنهاد برای دفع مارمولک نصب دستگاه دفع حشرات است. چرا که در وهله ی اول با دور کردن حشرات از خانه، یکی از مهم ترین دلایل حضور مارمولک ها را حذف می کنید. ثانیا این دستگاه ها روی خود مارمولک ها هم تاثیر دارند. دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با فقط با پخش صدایی فراصوت در محیط، که در محدوده شنوایی انسان، حیوانات خانگی و پرندگان نیست، باعث دور شدن تمامی حشرات و جانوران موذی از جمله مارمولک می شود. از دستگاه از سکونت و تخم‌ریزی‌ها جلوگیری می‌کند.

این دستگاه دفع مارمولک بر خلاف دستگاه هایی که با قرص، یا حشره کش های شیمیایی کار می کنند، هیچ گونه عوارض جانبی و مواد مضر برای انسان و حیوانات خانگی ندارد. این دستگاه با تضمین 100% به فروش می‌رسد و دارای ضمانت 6 ماهه خرید و 12 سال خدمات پس از فروش است. جهت اطلاع از قیمت وخرید دستگاه دفع حشرات بر روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : توصیه میکنیم، قبل از اقدام برای خرید دستگاه دفع حشرات صفحه کارشناسی محیط را مطالعه کنید.

عوارض گزش مارمولک 

مارمولک ها موجودات تهاجمی نبوده ولی در مواقعی که احساس خطر کنند، می توانند گاز بگیرند. بسته به نوع مارمولک گزش می تواند یک گاز گرفتگی ساده تا جراحات خطرناک را در پی داشته باشد! در بیشتر موارد گزش سبب التهاب، زخم و برجستگی روی سطح پوست می‌شود. در مواردی مارمولک از طریق مدفوع خود می تواند باعث انتقال باکتری سالمونلا شود. به علاوه گونه خاصی از مارمولک ها وجود دارند که به شدت سمی و خطرناک هستند.

 گزش توسط اژدهای شرور کومودو که بزرگترین گونه مارمولک است، می تواند لایه های عمیق و عضلات را تحت تاثیر قرار دهد و سبب جراحات عمیق روی پوست شود و یا حتی کشنده باشد! در حال حاضر هیچ پادتنی برای درمان نیش مارمولک در دسترس نیست.

برای اطلاعات بیشتر عدد 10 به 50009696 اس ام اس کنید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

عکس نیش مارمولک

در تصاویر زیر می توانید عکس نیش مارمولک را مشاهده کنید:

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره فروش دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با شماره تماس : 📞02146110601📞 در ارتباط باشید.

درمان نیش مارمولک 

برای درمان گزش و نیش مارمولک نکات زیر را مد نظر قرار دهید : 

  • در اولین قدم برای درمان گزش مارمولک ناحیه گزیده شده را با استفاده از آب شستشو دهید.
  • اگر دچار گاز گرفتگی توسط هیولای گیلا شدید، باید آن را توسط انبردست از روی پوست جدا کنید.
  • اگر مارمولک از روی پوست جدا نشد، سعی کنید با استفاده از شعله آتش مارمولک را ترسانده و از روی پوست جدا کنید.

بیشتر بخوانید :

گرفتن یا به دام انداختن مارمولک در خانه

برای به دام انداختن مارمولک ها باید محیط های محصور و کوچک مثل زیر مبل ها، صندلی ها، میزهای تحریر، کتابخانه و زیر میز های داخل اتاق  را چک کنید. زیرا این موجودات معمولا این محیط ها را برای پنهان شدن انتخاب می‌کنند. 

برای گرفتن مارمولک در خانه نکات زیر را مد نظر قرار دهید : 

  • از گرفتن مارمولک با دست بخصوص بدون پوشش مناسب اجتناب کنید.
  • برای گرفتن از یک ظرف شیشه ای استفاده کرده و درپوش ظرف را در نزدیکی مارمولک بگیرید تا به داخل آن برود، سپس درپوش ظرف را ببندید.
  • راه های ورود و خروج مارمولک، مثل درب و پنجره‌ها را مسدود کنید.

بهترین راه دفع و فراری دادن مارمولک ها در خانه، نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است ، این دستگاه بدون سم، بدون بو و بدون عوارض برای اعضای خانه و 100% تضمینی تمامی حشرات و جانوران موذی از جمله مارمولک را از محیط خانه شما دور خواهد کرد.

خطرات مارمولک در خانه

در برخی از فرهنگ ها، مارمولک درون خانه نشانه “شانس” در نظر گرفته می شود. برخی از مردم حتی آنها را مفید می دانند، ولی این تصور کاملا اشتباه است.

شاید از خود بپرسید که خطرات مارمولک در خانه چیست و چه آسیب هایی می توانند داشته باشند.؟ حضور مارمولک در خانه نه تنها خوشایند نیست، بلکه می تواند مشکلات بسیاری را هم در پی داشته باشد، پس باید هر چه سریع تر راه حلی برای از بین بردن و کشتن مارمولک ها پیدا کرد!

  • گاز میگیرد : اگر بچه‌های کوچکی دارید، ممکن است سعی کنند مارمولک را بلند کنند و با آنها بازی کنند، رسیدگی به این مشکل دشوار است. این ممکن است منجر به گاز گرفتن کودک توسط مارمولک شود.
  • بهداشتی نیست : مسلماً وجود مارمولک ر خانه خیلی بهداشتی نیست. به این دلیل است که مارمولک‌های وحشی می‌توانند حامل میکروب‌هایی باشند که می‌توانند باعث بیماری در انسان شوند. حتی می توانید از این طریق به سالمونلا مبتلا شوید. اگر مارمولک ها در اطراف غذای شما خزیده باشند، خطر افزایش می یابد.
  • آسیب به گیاهان : اگر گیاه دارید یا باغ دارید، ممکن است مارمولک ها روی گیاهان نیپِل بزنند. این می تواند برای باغ مخرب باشد.
  • آسیب به وسایل برقی : اگر مارمولک ها وارد ماشین‌ها یا داخل اجسام دیگر شوند، می‌تواند باعث ناکارآمدی این اجسام شوند.
  • فضولات : مارمولک ها می توانند فضولات غیربهداشتی خود را در اطراف خانه رها کنند. آنها حتی ممکن است هر جا که می روند پوست خود را بریزند. این مدفوع و پوست ریخته شده ممکن است، حشرات بیشتری را جذب کند که می تواند مشکل مارمولک را بدتر کند.

متأسفانه، مارمولک ها می توانند خیلی سریع حرکت کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند به محض اینکه شما یکی از آنها را ببینید، از دید خارج شوند. این امر باعث می شود که شکار آنها سخت تر باشد.

منبع : https://pestcontrolfaq.com/why-do-lizards-keep-coming-in-my-house/

سوالات متداول مارمولک

ایا دم مارمولک سمی است؟

خیر بر خلاف تصور عموم دم مارمولک سمی نبوده و علت قطع آن پرت کردن حواس شکارچی است.

آیا گزش مارمولک کشنده است؟

بستگی به نوع مارمولک دارد، اما اغلب گزش مارمولک های خانگی کشنده نیست و فقط باعث فروروفتگی روی پوست میشود.

آیا مارمولک ها حیوانات خانگی را گاز میگیرند؟

بله ممکن است مارمولک ها حیوانات خانگی مثل سگ و گربه را گاز بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی