مگس خانگی چیست+ از بین بردن لارو مگس + عکس مگس

مگس

مگس ها یا دوبالان، بزرگترین گروه از حشرات هستند. وقتی این حشرات از تخم بیرون می آیند در ابتدا لارو هستند، سپس در عرض یک هفته به مگس تبدیل میشوند. مگس ها موجوداتی آزار دهنده هستند که بیشتر در فصل تابستان مشاهده میشوند. این موجودات می توانند روی خوراکی ها نشسته و یا کنار گوش ما وزوز کنند. پشه ها نوعی مگس هستند، که می توانند کشنده‌ترین پاتوژن‌های جهان را انتقال دهند.

مگس خانگی 

مگس خانگی (به انگلیسی Musca domestica) بیشتر در خاورمیانه مشاهده میشود. . رایج ترین گونه مگس است که در خانه ها یافت می شود. این موجودات خاکستری متمایل به سیاه، با چهار خط تیره و طولی روی قفسه سینه، بدن کمی مودار و یک جفت بال غشایی مشاهده میشوند. آنها چشم های قرمز دارند که در ماده کمی بزرگتر بوده و بیشتر از هم فاصله دارند. مگس خانگی ماده معمولا فقط یک بار جفت می شود و اسپرم را برای استفاده بعدی ذخیره می کند. مگس های بالغ معمولاً دو تا چهار هفته عمر می کنند، اما در زمستان می توانند به خواب زمستانی بپردازند.

مگس‌های خانگی می توانند عوامل بیماری زا را روی بدن و مدفوع خود حمل کنند، غذا را آلوده کنند و در انتقال بیماری های منتقله از طریق غذا نقش داشته باشند، در حالی که از نظر تعداد می توانند از نظر فیزیکی آزاردهنده باشند. به این دلایل، آفت محسوب می شوند.

از آنجایی که مگس خانگی دارای قطعات دهانی اسفنجی یا چسبنده است، نمی تواند گاز بگیرد.

عکس مگس

در تصاویر زیر می توانید عکس مگس و عکس خرمگس را مشاهده کنید :

مگس خانگی
عکس مگس

از بین بردن و دفع مگس

دفع و از بین بردن مگس

بهترین راه حل برای جلوگیری و از بین بردن مگس ها و جانوران موذی، دستگاه دفع حشرات است. دستگاه های دفع حشرات با استفاده از فراصوت تمامی حشرات موذی، مانند: کک، موریانه، مورچه، سوسک، ساس، پشه، مگس و حتی جانوران موذی مثل عنکبوت، موش و مارمولک را از محیط شما دور می کند. این دستگاه از قرص استفاده نمی کند و هیچگونه ضرر و عوارضی برای سلامتی انسان و حیوانات خانگی ندارد. دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با کارکرد 24 ساعته، خانه شما را از حمله حشرات موذی ایمن نگه می دارد. برای خرید دستگاه دفع حشرات کلیک کنید.

بهترین راه در امان ماندن از دست حشرات استخر، نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است. این دستگاه کاملا تضمینی به فروش میرسد و تاثیر 100% دارد. برای اطلاعات بیشتر همین حالا عدد 10 را به 50009696 ارسال کنید.

آیا مگس ها برای انسان خطرناک هستند؟

در حالی که مگس ها ممکن است بی ضرر به نظر برسند، اما در واقع می توانند بسیار خطرناک باشند. زیرا آنها می توانند بیش از 200 عامل بیماری زا و ده ها انگل را پخش کنند. فقط تعداد کمی از این بیماری ها شامل مواردی مانند حصبه، اسهال خونی و وبا است. آنها همچنین بیماری هایی مانند گاستروانتریت و سالمونلوز را گسترش می دهند.

این به دلیل عادات تغذیه و پرورش آنها اتفاق می افتد. مگس ها از سطل های زباله تغذیه می کنند که در آن غذای فاسد و گوشت های پوسیده می خورند. آنها حتی از توده های کود نیز خواهند خورد. هنگام انجام این کار، آنها این عوامل بیماری زا را جمع آوری می کنند و سپس آنها را به هر کجا که فرود می آیند منتقل می کنند. این شامل غذای شما هم می شود!

یکی دیگر از دلایلی که مگس ها باعث گسترش بیماری ها می شوند، نحوه تغذیه آنها است. مگس ها فقط می توانند غذایی را بخورند که در حالت مایع یا نیمه مایع باشد. برای اینکه غذا را مایع کنند، ابتدا اسید معده خود را روی آن برمی‌گردانند. هنگامی که این اتفاق می افتد اسید معده آنها (که حاوی عوامل بیماری زا است که قبلا مصرف کرده اند) به این غذا منتقل می شود.

انواع مگس

انواع مگس ها به این شرح است:

خرمگس

خرمگس اساساً نسخه بزرگتری از مگس خانگی معمولی است. طول این مگس ها حدود یک اینچ است. نیمه بالایی آنها سفید با مگس های سیاه عمودی است، در حالی که نیمه پایین آنها کاملا سیاه است. تفاوت عمده بین این دو گونه این است که خرمگس می تواند شما را گاز بگیرد.

هنگامی که این اتفاق می افتد شما یک احساس سوزش همراه با مقداری درد را تجربه خواهید کرد. بعداً باید احساس خارش، التهاب و تورم در ناحیه گزیده شده داشته باشید. اما آیا مگس ها برای انسان خطرناک هستند؟ آیا این مگس ها علاوه بر نیش خود می توانند آسیبی هم داشته باشند؟ پاسخ منفی است. بدترین کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که شما را گاز بگیرند؛ همین.

دلیل معروف شدن آنها به خرمگس این است که فقط به اسب ها آسیب می رسانند. این مگس ها ناقل بیماری به نام کم خونی عفونی اسب هستند. این یک بیماری کشنده است که باعث تب، خونریزی و حالت تهوع در اسب می شود. اگر گاز گرفته شدید، نگران نباشید، بهترین کار تمیز کردن زخم است. این به جلوگیری از تحریک کمک می کند.

بیشتر بخوانید : مگس اصطبل چیست

مگس سرکه

اینها مگس های کوچکی هستند که ممکن است متوجه آویزان شدن آنها در اطراف آشپزخانه یا حمام خود شده باشید. در حالی که آنها ناقل بیماری های جدی شناخته شده نیستند، اما همچنان باکتری ها و میکروب ها را به هر کجا که فرود می آیند منتقل می کنند. این در نهایت می تواند شما را بیمار کند، به همین دلیل است که بهتر است هر زمان که مگس های سرکه را دیدید، آنها را از بین ببرید.

مگس خوشه ای

در حالی که مگس های خوشه ای ممکن است خطرناک به نظر برسند، مانند خرمگس، خطر بزرگی ندارند. این مگس ها ناقل هیچ بیماری نیستند و گاز نمی گیرند. تنها مشکل این مگس‌ها این است که باعث آلرژی و تحریک پوست هستند.

منبع:

empirepestcontrol.co.uk

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی