سوسک‌ها از چه چیزی بدشان می آید؟ [گیاهان و بوهایی که سوسک فراری می دهد]

سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید

حضور سوسک و دیدن بالا رفتن آن از دیوار و سطوح یکی از چندش‌آور ترین صحنه ها است، و قضیه به همین جا هم ختم نمی‌شود، سوسک ها موجوداتی هستند که گروهی زندگی کرده و در هر بار تخمریزی (در هر کپسول تخم) بین 16 تا 37 تخم سوسک ایجاد می‌شود!  بنابراین تعداد سوسک ها در واقعیت خیلی بیشتر از آن چیزی است که مشاهده می‌شود، و نباید از این مسئله به سادگی عبور کرد. همه افرادی که با مشکل سوسک در منزل مواجه هستند به دنبال این هستند که بدانند، سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید تا این موجودات را از محل زندگی خود فراری دهند. در ادامه مطلب می توانید با چندین ماده طبیعی که سوسک ها بدشان می آید آشنا شوید، همینطور بهترین راه دفع سوسک را معرفی خواهیم کرد.

این موارد بهترین راهکار برای از بین بردن سوسک ها نیست! زیرا دائمی و همیشگی نیستند و از تخم‌ریزی این حشرات هم جلوگیری نمیکند! بهترین راه دائمی، قطعی و تضمینی استفاده از دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است که بدون بو، بدون سم و بدون آسیب سوسک ها را از محل زندگی فراری داده و از تخم ریزی آنها جلوگیری می‌کند.

سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید ؟

در ادامه می توانید با مواد طبیعی که سوسک ها بدشان می آید، آشنا شوید : 

1/ جوش شیرین سوسک را فراری می‌دهد.

جوش شیرین از مواد کاربردی در هر منزلی است که خاصیت پاکسازی و ضدعفونی کنندگی دارد. ترکیب جوش شیرین و شکر می تواند به از بین بردن انواع سوسک ها کمک ویژه‌ای نماید. برای این منظور ترکیب مساوی از این مخلوط شکر و جوش شیرین تهیه کنید و در مسیر عبور سوسک ها قرار دهید، شکر با جذب سوسک‌ها و جوش شیرین با تاثیر بر سیستم گوارش آنها را می‌کشد. 

مسلم است که این روش تضمینی نبوده و پیدا کردن مسیر حرکت سوسک ها به شدت دشوار است! باید قبول کرد که پخش کردن شکر و جوش شیرین می تواند منزل شما را کثیف کند، ضمن آنکه اگر کودکان خردسال در منزل دارید، باید مراقب باشید که به این مواد دسترسی پیدا نکند!

برای اطلاعات بیشتر عدد 10 به 50009696 اس ام اس کنید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

2/ سوسک از چه گیاهی بدش میاد؟ گیاه برگ بو

یکی دیگر از مواردی که در لیست سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید، قرار دارد، برگ بو است. یکی از خصلت های سوسک این است که از مواد خوشبو و یا همان خوشبو کننده ها بیزار است. بنابراین ما هم از این ویژگی بر علیه او استفاده کرده و با قرار دادن برگ بو در جای جای منزل این موجودات را فراری می‌دهیم. این روش را توصیه نمی کنیم، چرا ممکن است در عرض چند روز همه منزل شما بوی برگ بو به خود بگیرد.

3/ آمونیاک

آمونیاک در به صورت علمی زباله نیتروژنی است و ماده ای بی رنگ با بوی تند و آزار دهنده است به همین جهت هم می تواند سوسک ها از این ماده بدشان می آید. برای فراری دادن سوسک ها کافی است دو فنجان پودر آمونیاک تهیه کرده و این پودر را در سرویس بهداشتی ریزید ( در تمامی چاه ها منزل استفاده کنید.). این مورد را می توانید هفته ای یکبار امتحان کنید تا سوسک ها از بین برود. هشدار : آمونیاک ممکن است برای کودکان مضر باشد، بنابراین تنها زمانی از این ماده استفاده کنید که کودکان در محیط حضور نداشته باشند. 

بیشتر بخوانید :

4/ مخلوط فلفل، سیر و پیاز 

یکی دیگر از راه های فراری دادن سوسک ها استفاده از این مخلوط است، برای این منظور مقدار مساوی از سیر له شده، پیاز خرد شده و فلفل تهیه کرده و یک قاشق صابون مایع هم به آن اضافه کنید. این مخلوط را در بخش‌های مختلف منزل استفاده کنید، این  مخلوط قدرت مند می تواند انواع سوسک ها را فراری دهد. باز هم تاکید میکنیم که این مواد برای کودکان مضر بوده و اگر کودکی در منزل دارید بهتر است از این روش صرف نظر کنید، زیرا ممکن است کودک شما این مواد را در دهان قرار دهد. 

5/ محلول صابون  

شاید جالب باشد بدانید که اسپری محلول آب و صابون روی حشرات بر روی سیستم تنفسی آنها اثرات منفی داشته و آنها را از بین می برد.  برای استفاده از این روش محلولی از  آب و صابون حمام  تهیه کرده و بر روی سوسک ها اسپری نمایید.اسپری این مواد در دورنگه داشتن و فراری دادن این موجودات نیز بسیار موثر است اما متاسفانه تاثیری موقتی دارد!

6/ دهان‌شویه 

دهان شویه ها اغلب بوی تند و آزاردهنده ای دارند؛ پس چرا برای از بردن سوسک ها از آنها استفاده نکنیم ؟ برای این منظور به مقداری دهانشویه که با آب رقیق شده،  2-3 قطره مایع ظرفشویی اضافه کنید. مخلوط را در ظرف اسپری ریخته و همه نقاط منزل به خصوص بخش هایی که سوسک مشاهده شده با این اسپری پوشش دهید. این مخلوط به فراری دادن و از بین بردن سوسک ها کمک ویژه ای خواهد نمود.

7/ سفید کننده 

مواد سفید کننده یک روش بسیار موثر در از بین بردن انواع سوسک ها است. سفید کننده ها نه تنها بوی غلیظی دارند که موجب فراری دادن سوسک ها شده، بلکه خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارند، و می توانند انواع باکتری و ویروس را از بین ببرند. از طرفی سوسک ها به بوی سفید کننده واکنش خوبی نداشته و به سرعت محل را ترک می کنند. برای این منظور محلولی از ترکیب مساوی سفید کننده و آب تهیه کرده و این محلول را در همه جای منزل اسپری کنید. 

 هشدار می‌دهیم که بوی سفید کننده برای مبتلایان به بیماری تنفسی مثل آسم، کودکان و سالمندان و همچنین حیوانات خانگی به شدت مضر بوده و توصیه نمی شود. به جای استفاده از این مواد، نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک به شما کمک خواهد کرد که بدون ایجاد بوی بد و مواد سمی سوسک ها را از محیط فراری دهید.

8/ آرد سفید و طعمه اسید بوریک

اسید بوریک یک اسید ملایم است که برای رفع گندزدایی و ضد عفونی کردن از آن استفاده می‌شود، این ماده بوی تندی داشته و می تواند انواع سوسک ها را فراری دهید. برای این منظور می توانید مقدار مساوی از آرد سفید و اسید بوریک را باهم مخلوط کرده و از آن خمیری را تهیه کنید، قرار دادن این خمیر در بخش های مختلف منزل می تواند به از بین بردن سوسک ها کمک ویژه ای نماید. لازم به ذکر است که این مخلوط ماده ای سمی و خطرناک است باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشد.

9/ طعمه نشاسته ذرت و شکر

همانطور که پیشتر هم توضیح دادیم، شکر سبب جذب سوسک ها می‌شود و آنها را از لانه های خود به بیرون هدایت می‌کند. برای تهیه این طعمه کافی است، 2 نسبت ذرت استریل با 1 نسبت از پودر قند مخلوط کرده و این مواد را مسیر حرکت سوسک ها قرار دهید. لازم به ذکر است که این مخلوط خوراکی نبوده و باید دور از دسترس کودکان باشد

10/فرمالدئید 

    فرمالدئید نام علمی متانال است، این مایع بوی تند و به شدت زننده ای دارد، بنابراین سوسک ها به شدت از این ماده بدشان می‌آید. بنابراین می توان از این ماده برای از بین بردن سوسک ها استفاده نمود. برای این منظور کافی است مقداری از این ماده را تهیه کرده و در مسیر عبور سوسک ها اسپری کنید. به یاد داشته باشید، این ماده به شدت سمی است و باید دور از دسترس اطفال و حیوانات خانگی باشد!

بهترین روش‌ برای از بین بردن سوسک چیست؟

تا به اینجا مواد طبیعی را معرفی کردیم که با بوی تند و شدید خود می توانند سوسک ها را فراری دهند، نکنه قابل توجه در همه این مواد این است که تاثیری موقتی داشته و برای کودکان، سالمندان و حیوانات خانگی مضر است. به جای این مواد ما تهیه دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک را توصیه میکنیم، این دستگاه دائمی است و بدون بو، بدون سم و بدون شیمیایی می تواند انواع حشره و جانور موذی را فراری دهد. 

دستگاه دافع الکتریک فقط با تولید صدایی بیشتر از حد شنوایی انسان و در محدوده شنوایی حشرات آنها را از محیط فراری میدهد،  در ضمن این دستگاه هیچ تاثیر منفی بر کودکان خردسال و یا حیوانات خانگی ندارد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی