آیا ساس در موی سر زندگی می کند؟ 

ساس در موی سر

آیا ساس در موی سر زندگی می کند؟” این سوال یکی از رایج‌ترین سوالات افرادی است که در خانه ساس مشاهده کرده و یا احساس می کنند، موی سر آنها دچار مشکل شده است. در ادامه ساس تختخوابی را معرفی خواهیم کرد و مفصلاً به بررسی پاسخ این سوال می پردازیم : 

بیشتر بخوانید : اگر میخواهید بدانید ساس ها چه نوع موجوداتی هستند، روی کلمه ساس کلیک کنید.

آیا ساس در مو و بدن انسان یافت میشود؟

جواب این سوال خیر است. با اینکه ساس ها از خون انسان تغذیه می‌کنند، اما نمی توانند در مو یا بدن انسان زندگی کنند. ساس ها 2 تا 4 میلیمتر طول داشته و بدن صافی و بیضی شکل دارند و به راحتی در درزها و شکاف‌های تخت پنهان میشوند. سپس شبها از مخفیگاه خود بیرون آمده و از خونگرم میزبان تغذیه می کنند.

گزش ساس موجب خارش مداوم پوست می‌شود و در موارد نادر ممکن است منجر به عفونت هم شود ولی احتمال انتقال بیماری از طریق گزش این حشره وجود ندارد.

ساسها در درز و شکاف‌های تخت پنهان می‌شوند،تا از دید انسان‌ها دور باشد بعید است که ساس را در موی خود پیدا کنید ممکن است هنگام خواب روی سر و موها باشد ولی این که در آنجا زندگی کند، غیر ممکن است.

بهترین راه برای جلوگیری از ورود و نیش ساس، نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است. این دستگاه بدون سم و بدون بو و مواد مضر هر نوع حشره ای را از محیط شما فراری می دهد. برای اطلاعات بیشتر صفحه خرید دستگاه دفع حشرات را مطالعه بفرمایید.

چرا ساس در بین موها زندگی نمی‌کند؟

مهم‌ترین علتی که ساسها در موی انسان یافت نمی‌شوند این است که این حشرات به دنبال مکان برای مخفی شدن هستند که کاملاً تاریک و فاقد نور باشد در غیر این صورت مدت زیادی عمر نمی‌کنند، همچنین ساسها برخلاف شپش‌ها نمی‌توانند به فولیکول‌های مو بچسبند، بنابراین حتی اگر در موی سر وجود داشته باشند، هنگام حمام کردن از بین خواهند رفت.

از طرفی ساسها نمی‌توانند در دمای زیاد زنده بماند و در عرض چند دقیقه در دمای بالای ۵۰ یا ۶۰ درجه از بین خواهند رفت بنابراین این حشرات نمی‌توانند در ماشین پارک شده زیر نور آفتاب، در سونا یا هنگام دوش آب گرم زنده بمانند.

به همین ترتیب ساسها روی بدن انسان هم زندگی نمی‌کنند و فقط از خون گرم انسان تغذیه می‌کنند، زیرا نمی‌توانند روی سطح بدن زنده بمانند و در حین شستشو و از بین می‌رود، ساس ها با کوچکترین حرکت هنگام خواب از بدن خارج شده و به مخفیگاه خود می‌رود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک عدد 10 به 50009696 اس ام اس کنید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

چه حشراتی می توانند روی موها زندگی کنند؟

حشرات مختلفی ممکن است در موهای انسان زندگی کنند، اما اکثراً این حشرات به طور معمول نمی‌توانند در موها زندگی کنند. موها به نظر یک محیط زندگی مناسب برای حشرات نمی‌آیند، چرا که موها خشک و غیرقابل تغذیه هستند و برای حشرات به عنوان منبع غذا یا محل زندگی مناسبی شناخته نمی‌شوند.

اما در برخی موارد، ممکن است حشرات کوچکی مانند شپش ها، که به طور طبیعی در محیط زندگی انسان حضور دارند، به نحوی در موها حضور پیدا کنند. این حشرات به طور عمومی از قطعات مختلف بدن انسان برای تغذیه استفاده می‌کنند و موها می‌توانند یک محیط مناسب برای زندگی آنها باشند.

در صورتی که فکر می‌کنید که حشرات در موهای شما حضور دارند و این امر مشکلاتی ایجاد کرده، بهتر است به یک پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید تا علت احتمالی مشکل را تشخیص دهند و راهنمایی لازم را ارائه دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی