چرا پشه ها برخی افراد را نیش می زنند؟

چرا پشه ها برخی افراد را نیش می زنند؟

یکی از رایج‌ترین سوالات افراد این است که “چرا پشه‌ها برخی افراد را بیشتر نیش می‌زنند؟ ” شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک محیطی کنار دوستان و خانواده حضور داشته باشید و پشه فقط برخی افراد را نیش زده باشد؟ اگر می‌خواهید علت این موضوع را بدانید مطالعه این صفحه را از دست ندهید چرا که در ادامه به شما خواهیم گفت چرا پشه‌ها چه افرادی را نیش میزنند؟ 

جالب است بدانید نیش پشه‌ها فقط باعث قرمزی التهاب و خارش نمی‌شود! بلکه در برخی موارد می‌تواند باعث انتقال انواع بیماری‌ها شود.

چرا پشه ها برخی را بیشتر نیش میزنند؟

به طور کلی در امان ماندن از دست پشه‌ها تقریباً غیر ممکن است، چرا که این موجود به ظاهر کوچک می‌تواند از طریق گرما، بوی بدن و دی اکسید کربن تولید شده انسان را شناسایی کرده و نیش بزند. تئوری‌های مختلفی برای اثبات اینکه چرا پشه‌ها برق را بیشتر نیش می‌زنند وجود دارد به طور مثال برخی مدعی می‌شوند که گروه خونی، سطح قند خون، مصرف بعضی خوراکی‌ها مثل سیر و جنسیت می‌تواند در میزان علاقه پشه‌ها به نیش زدن ما تاثیر داشته باشد.

از دلایلی که باعث میشود، پشه ها برخی افراد را بیشتر نیش بزنند، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم ؛

بیشتر بخوانید : پماد برای نیش پشهانواع پشه

بوی بدن

اما بر طبق جدیدترین تحقیقات انجام شده یکی از مهمترین دلایل جذب پشه‌ها بوی اغوا کننده‌ای است که از برخی انسان‌ها به مشام پشه می‌رسد. تفاوت بوی انسان ها از تفاوت در میکروبیوتای پوست «skin microbiota» نشات می‌گیرد،که به عنوان عامل جذب پشه‌ها شناخته می‌شود در این فرضیه اسیدهای چربی که از پوست ساطع می‌شوند، عامل ایجاد این بوی خاص هستند.

لازم به ذکر است که منظور از میکروبیوتای پوست،همان  میکروارگانیسم‌ها (مثل قارچ‌ها ویروس‌ها کنه‌ها و باکتری‌های روی پوست) است که روی پوست ما زندگی می‌کنند.

 یکی دیگر از دلایل جذب پشه‌ها چربینه های پوست یا لایه مرطوب روی پوست است. افرادی با سطح بیشتری از کربوکسیلیک اسید بیشتر مورد توجه ‌ها قرار می‌گیرند.

بهترین راه برای در امان ماندن از دست پشه ها، نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است. این دستگاه با تولید صدای فراصوت حشرات را فراری داده و از محیط دور می کند. برای اطلاع از قیمت دستگاه دفع حشرات و یا خرید دستگاه دفع حشرات کلیک کنید.

گروه خونی

وقتی ترکیبات در گروه خونی موجب جذب بیشتر پشه‌ها میشود. طی تحقیقات به عمل آمده،افرادی با گروه خونی O بیشتر برای پشه ها جذاب بوده ، احتمال اینکه در معرض نیش پشه ها قرار گیرند، بیشتر است.

گروه خونیتعداد گزیدگیدرصد کل گزیدگی
A3417%
AB4825%
B3719%
O5930%

برای اطلاعات بیشتر عدد 10 به 50009696 اس ام اس کنید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند. از طریق شماره تماس : 📞02146110601📞 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

رنگ لباس

بر طبق تحقیقات به عمل آمده پوشیدن لباس‌هایی با رنگ مشکی یا قرمز باعث جذب بیشتر پشه‌ها شده و در مقابل استفاده از رنگ‌های زرد و سبز باعث دفع آنها خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی