تفاوت گزش ساس با پشه

تفاوت نیش ساس و نیش پشه

آشنایی با تفاوت نیش ساس و نیش پشه بسیار مهم است، زیرا به افراد کمک میکند، تا اقدامات مناسب با نوع نیش را انجام داده، و بهترین نتیجه را بگیرند. نیش ساس ها و پشه ها اغلب قرمز و خارش دار هستند و ممکن است شبیه به هم به نظر برسند. با این حال، آنها  موجودات متفاوتی هستند و قطعاً ویژگی های مختلفی نیز دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی فرق گزش ساس با پشه بپردازیم : 

فرق گزش ساس با پشه چیست؟

برای بررسی تفاوت ها مدل نیش زدن هریک از این حشرات را بررسی میکنیم:

درست مانند سایر گزش ها، افراد نسبت به نیش ساس واکنش متفاوتی نشان می دهند و ممکن است ساعت ها یا روزها طول بکشد تا این واکنش ها ظاهر شوند.نیش ساس در برخی افراد خارش دار و تحریک کننده است، در حالی که در برخی دیگر همراه با تورم و درد است و گاهی اوقات تاول در بالای آن وجود دارد.

پاسخ های آلرژیک شدید نادر است اما می تواند شامل آنافیلاکسی باشد که با احساس بسته شدن گلو شروع می شود. آنافیلاکسی می تواند تهدید کننده زندگی باشد و کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

ساس ها در خانه زندگی می‌کنند و عمدتاً در شب فعال هستند، بنابراین گزش ها معمولاً در جایی که پوست در معرض دید قرار می گیرد، ظاهر می شود.

ساس باید حداقل هر 14 روز غذا بخورد تا بتواند جفت گیری کند و تخم تولید کند، اما می تواند از ماه ها تا یک سال بدون غذا زنده بماند. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم صفحه شکل نیش ساس را مطالعه کنید.

  • نیش پشه

پشه‌های ماده تنها پشه‌هایی هستند که نیش می‌زنند و تماس باید حداقل 6 ثانیه طول بکشد تا بزاق کافی وارد جریان خون شود و واکنش ایجاد کند. نیش پشه شبیه برجستگی های قرمز رنگ هستند که جای زخم و نیش در مرکز آن مشخص است. گاهی اوقات، جای نیش پشه برجسته میشود. نیش ها به دلیل واکنش سیستم ایمنی بدن به بزاق پشه خارش دارند.

پشه ها بیشتر در تاریکی، بین غروب و طلوع خورشید نیش می زنند. دی اکسید کربن، عرق انسان و گرما ممکن است پشه ها را جذب کنند.

بهترین راه برای جلوگیری از نیش ساس و پشه، نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است. این دستگاه بدون سم و بدون بو و مواد مضر هر نوع حشره ای را از محیط شما فراری می دهد. برای اطلاعات بیشتر صفحه خرید دستگاه دفع حشرات را مطالعه بفرمایید.

تفاوت بین نیش ساس و پشه

نیش پشه‌ها و ساس‌ها ویژگی‌های متفاوتی بر روی پوست افراد ایجاد می کنند:

تفاوت بین نیش ساس و پشه در ظاهر

تفاوت بین نیش ساس و پشه در ظاهر

گزش ساس معمولاً به صورت خوشه ای و اغلب به صورت یک الگوی مشخص مانند خط یا زیگزاگ رخ می دهد. به طور معمول، گزش در مناطقی اتفاق می افتد که با لباس پوشیده نشده باشد. ولی، نیش پشه معمولاً جدا شده و به طور تصادفی در قسمت هایی از بدن ظاهر می شود که لباس آن را نمی پوشاند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک عدد 10 به 50009696 اس ام اس کنید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

تفاوت بین نیش ساس و پشه در زمان واکنش

افراد معمولاً نیش ساس را احساس نمی کنند و ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد واکنش نشان دهند. علائم  نیش ساس معمولاً پس از یک هفته یا بیشتر برطرف می شوند.

برعکس، نیش پشه ممکن است فورا خارش داشته باشد و قابل مشاهده باشد. به طور معمول، آنها پس از 1 یا 2 روز بهبود می یابند.

تفاوت بین نیش ساس و پشه در عفونت

علاوه بر خارش و سوزش، نیش پشه می تواند باعث ایجاد بیماری های جدی شود. طبق گزارش موسسه ملی بهداشت (NIH)، این بیماری ها سالانه بیش از 725000 نفر را در سراسر جهان می کشند. اگرچه آنها بسیاری از بیماری‌ها را منتقل می‌کنند، اما بیماری‌های رایج منتقله از طریق پشه عبارتند از:

  • تب نیل غربی
  • تب دنگی
  • زیکا
  • مالاریا

بر خلاف پشه ها، کارشناسان بهداشت عمومی اعتقاد دارند ساس باعث گسترش بیماری نمی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره فروش دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با شماره تماس : 📞02146110601📞 در ارتباط باشید.

تفاوت بین نیش ساس و پشه در علائم

علائم نیش ساس و نیش پشه قابل تشخیص است، که ممکن است به افراد در شناسایی نوع گزش کمک کند.

علائم ساس شامل موارد زیر است:

  • برجستگی های کوچک، برجسته و قرمز رنگ در گروه های سه تا پنج تایی
  • برجستگی ها اغلب به صورت زیگزاگ روی دست ها، بازوها، شانه ها، گردن، صورت و پاها ظاهر می شوند.
  • برجستگی ها خارش دارند و ممکن است همراه با تاول باشند

علائم نیش پشه برای اکثر افراد برآمدگی های خارش دار و قرمز با زخم های سوراخ شده در وسط آن است. علائم معمولاً در عرض چند ساعت یا چند روز پس از گزش ظاهر میشوند. افرادی که به نیش پشه حساسیت دارند نیز ممکن است دچار موارد زیر شوند:

  • تاول ها
  • تب
  • تورم مفاصل 
  • آنافیلاکسی در کسانی که آلرژی شدید دارند.

تفاوت بین نیش ساس و پشه در درمان 

در بیشتر مواقع، نه نیش ساس و نه نیش پشه نیاز به درمان پزشکی ندارد، مگر اینکه یک فرد واکنش آلرژیک داشته باشد.

 آنافیلاکسی پاسخ نادری به این نوع نیش حشرات است، اما اگر کسی احساس کرد گلویش بسته می‌شود، باید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشد.

مراحل اساسی در درمان نیش ساس یا نیش پشه عبارتند از:

  • شستن گزش ها با آب و صابون
  • عدم خارش، زیرا ممکن است باعث تحریک یا زخمی شدن پوست شود و مشکلات ثانویه ایجاد کند.
  • تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه آسیب دیده
  • استفاده از لوسیون های ضد عفونی کننده و کرم های ضد خارش برای محافظت از پوست و رفع خارش
  • مصرف یک آنتی هیستامین بدون نسخه (OTC) در صورت نیاز

تفاوت بین نیش ساس و پشه در پیشگیری

کارهایی وجود دارد که افراد می توانند برای کاهش خطر نیش حشرات انجام دهند.

  • برای جلوگیری از نیش ساس در هنگام سفر، باید تخت خواب ها را به طور کامل از نظر وجود ساس روی تشک و اطراف تخته چک شوند. همچنین نباید چمدان ها را روی زمین بگذارند.
  • اقلام وارد شده به خانه، از جمله لباس هایی که شخصی در سفرها پوشیده است و مبلمان استفاده کرده را بررسی کنی.
  • یک پوشش ضد ساس روی تشک ها قرار دهید

اقدامات زیر می تواند به جلوگیری از نیش پشه کمک کند:

  • زیستگاه پشه ها آب های راکد است، آب ظروف حیوانات خانگی، سطل ها، اسباب بازی ها و سایر ظروف و تعویض آب در حمام پرندگان، حداقل یک بار در هفته، تعویض کنید.
  • هنگام بیرون رفتن، مخصوصاً در جنگل، هنگام غروب، و مکان‌ها و زمان‌هایی که پشه‌ها دوست دارند، شلوار و پیراهن‌های آستین بلند بپوشید.

علت خارش و برآمدگی های قرمز ممکن است همیشه به خاطر ساس ها و پشه ها نباشد. سایر حشرات که نیش می زنند، عبارتند از:

  • کک: کک ها می توانند به صورت خوشه ای ظاهر شوند، شبیه به نیش ساس.
  • مگس: نیش مگس می تواند خارش داشته باشد و روی پوست تاول بزند.
  • عنکبوت: نیش عنکبوت می تواند قرمز شود و متورم شود و برخی از نیش عنکبوت ها می تواند خطرناک باشد.
  • کنه: در میان انواع مختلف کنه، گال به داخل پوست فرو می‌رود و تونل‌هایی ایجاد می‌کند و باعث التهاب و خارش می‌شود.

سوالات متداول

چگونه متوجه می شوید که نیش پشه است یا چیز دیگری؟

علائم نیش پشه عبارتند از: یک برآمدگی ورم کرده و مایل به قرمز که چند دقیقه پس از گزش ظاهر می شود . یک برآمدگی سفت، خارش دار، قهوه ای مایل به قرمز یا برجستگی های متعدد که یک روز یا بیشتر بعد از گزش یا گزش ظاهر می شود. تاول های کوچک به جای برجستگی های سخت هستند.

آیا ساس مانند پشه نیش می زند؟

آنها می توانند شبیه نیش حشرات مانند نیش پشه یا تحریکات پوستی مانند اگزما باشند. ظاهر. گزش ها معمولا قرمز، پف کرده و جوش مانند هستند. در مرکز ناحیه تحریک شده اغلب یک نقطه قرمز وجود دارد که ساس شما را گاز گرفته است.

چگونه تفاوت بین ساس و عدم نیش را تشخیص دهید؟

نیش های ساس باعث احساس سوزش شدید، قرمزی، تورم و در برخی موارد بثورات زیادی از نیش ها میشود. نیش های پشه به طور معمول برجستگی های قرمز شبیه به تاول یا جوش است.

آیا نیش ساس همیشه خارش دارد؟

تشخیص نیش ساس از سایر انواع نیش حشرات ممکن است دشوار باشد. با این حال، آنها معمولاً خارش دارند و ممکن است به صورت خوشه ای یا در ردیف های ناهموار ظاهر شوند. علائم نیش ساس مشابه علائم گزش و بثورات حشرات دیگر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی