چه حشراتی پشم یا پارچه خوار هستند؟ حشره ای که لباس می خورد

حشرات پارچه خوار

بر خلاف تصور عموم فقط بید ها نیستند که به پارچه ها آسیب می ‌زنند، بلکه انواع مختلفی از حشرات وجود دارند که می توانند به پنبه، ابریشم مصنوعی، کتان و حتی الیاف مصنوعی آسیب برسانند. خبر خوب این است که روش هایی وجود دارد که می توانید برای کنترل حشراتی که لباس می خورند استفاده کنید. در اینجا نحوه شناسایی برخی از حشرات رایج و نحوه مدیریتِ هجوم آنها، آورده شده است. پس اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد حشرات پارچه خوار داشته باشید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

حشرات پارچه خوار نه تنها به لباس های شما آسیب می زنند بلکه می توانند، مشکلات سلامتی ایجاد کنند. بهترین راه دفع حشرات پارچه خوار نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است. این دستگاه بدون سم، بدون بو و کاملا ایمن است. این دستگاه فقط با تولید صدایی فراتر از شنوایی انسان انواع حشرات را از محیط اطراف شما دور می‌کند.

1/ سوسک های فرش

سوسک فرش

سه گونه از سوسک های فرش بسیار شبیه به هم هستند (سوسک فرش سیاه رایج ترین هستند). تنها تفاوت در الگوی رنگ آنها است.

سوسک های ماده فرش حدود 100 تخم سفید نرم را در مکان های مخفی می گذارند که طی 8 تا 15 روز از تخم بیرون می آیند. آنها در هوای گرم سریعتر از تخم بیرون می آیند. تخم‌ها روی لباس، مبلمان، ترک‌های کف و البته فرش گذاشته می‌شوند. این سوسک ها به طور معمول چهار نسل در یک سال تولید می کنند.

این حشره بالغ نیست بلکه لارو است که از پارچه تغذیه می کند. به محض بیرون آمدن از تخم شروع به تغذیه می کند و الیاف طبیعی مانند پشم، موهر، خز و پر را ترجیح می دهد. لاروها اغلب بر روی پارچه کشف می شوند، اما زمانی که از لباس های شما تغذیه نمی کنند، می توانند از جایی به جای دیگر بخزند و در شکاف های تاریک – از جمله کانال های هوا و کمدها پنهان شوند.

حشره‌کش‌ها برای کنترل سوسک‌های فرش فقط باید پس از تمیز کردن کامل قرنیزها، گوشه‌ها و لبه‌های فرش در جایی که سوسک های بالغ پنهان می‌شوند استفاده شود. با جاروبرقی، باید چندین بار از مناطق آلوده عبور کنید. کشیدن جاروبرقی در الگوهای مختلف بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که پرز فرش در هر جهت برای دسترسی به پشت فرش حرکت می کند. اما هیچ یک از این موارد به اندازه نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک مناسب نیست.

فرصت را از دست ندهید و قبل از تکثیر شدن حشرات پارچه خوار دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک را تهیه کنید. برای خرید همین حالا عدد10 به 50009696 ارسال کنید.

2/ بید لباس

حشره پشم خوار

میلیون‌ها پروانه در جهان وجود دارد که دو مورد از آنها مسئول جویدن لباس‌های پشمی هستند. بید لباس یک پروانه کوچک است که طول بال آن حدود 1/2 اینچ است. رنگ آن طلایی کم رنگ است و هیچ علامت غیر معمولی ندارد، و یک حشره ضعیف است که به ندرت مناطق تاریک را ترک می کند. اما وقتی پروانه بالغ را می بینید مراقب باشید.

لاروها بسته به رطوبت، دما و در دسترس بودن غذا تا دو سال تغذیه می کنند. سپس در عرض 2 و نیم هفته به صورت پروانه بالغ ظاهر می شوند. چرخه دوباره شروع می شود و ممکن است در عرض یک سال چندین نسل از آنها به وجود بیایند.

اگر حشره‌ای کرم‌مانند با پوسته‌ی سخت روی لباس‌های خود دیدید، لاروِ بید لباس‌ است. این موجود است که لباس و سایر پارچه های شما را سوراخ می کند.

نفتالین برای دفع بید لباس یک گزینه رایج است. بهتر است از نفتالین با پراکنده کردن توپ ها به صورت لایه ای در سراسر پارچه استفاده شود. با این حال، نفتالین می تواند پارچه ها را تغییر رنگ دهد و باید با کاغذ پیچیده شود. از سدر و اسطوخودوس نیز می توان به عنوان دافع طبیعی بید استفاده کرد. اما بهترین راه تضمینی و قطعی برای از بین بردن حشره بید نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است.

3/ سوسک ها

سوسک علاوه بر عادات متعددی که می تواند باعث آسم و ناقل بیماری شود، لباس ها و سایر پارچه های خانه را نیز لکه دار کرده و به آنها آسیب می رساند. سوسک جذب عرق و لکه های مایعات بدن، لکه غذا و نوشیدنی می شود. همانطور که سوسک این منابع غذایی را می خورد، می تواند سوراخ هایی را در الیاف ایجاد کند یا آنها را ضعیف کند تا سوراخ هایی ظاهر شوند.

فضولات آنها همچنین لباس های تمیز را لکه دار می کند و اغلب برای از بین بردن لکه های قهوه ای نیاز به استفاده از سفید کننده بدون کلر روی لباس های قابل شستشو دارد.

برای خلاص شدن از شر سوسک ها، با تمیز کردن و ضدعفونی کردن نواحی اطراف لباس خود شروع کنید. لباس‌های کثیف را درآورید و تخم‌ها و فضولات حشرات را با جاروبرقی تمیز کنید. سپس می توانید از حشره کش ها یا طعمه ها برای کنترل هجوم سوسک استفاده کنید. حشره کش باید یک یا چند مورد از ترکیبات زیر را داشته باشد: کلرپیریفوس یا دورسبان، پروپوکسور یا بایگون، پیرترین یا پیرتروئید، هیدروپرن و سیلیکاژل. اگر سوسک ها در محیط تخم ریزی کرده باشند، حشره کش و طعمه مشکل شما را حل نخواهد کرد و بهتر است به فکر یک راه حل دائمی باشید!

بیشتر بخوانید : تخم سوسک چه شکلی است؟

4/ جیرجیرک ها

جیرجیرک معمولاً به عنوان حشره ای که لباس را می خورد در نظر گرفته نمی شود. آنها به لباس های تمیز حمله نمی کنند. با این حال، آنها لکه های غذا و نوشیدنی را بسیار جذاب می دانند. جیرجیرک بقایای لکه را می خورد و در طول تغذیه خود اغلب تارهای پارچه را قطع می کند. مدفوع جیرجیرک لباس های تمیز را لکه دار می کند، که اغلب اگر لباس ها در بیرون خشک شوند، اتفاق می افتد.

اگر متوجه شدید که جیرجیرک دارید، با حذف منابع رطوبت و غذا شروع کنید. همچنین باید نقاط ورود را از بیرون پیدا کنید. به اطراف وسایل روشنایی نگاه کنید و هرگونه ترک در امتداد کف و دیوارهای بیرونی فونداسیون را بررسی کنید. در مواقعی که جیرجیرک ها زیاد هستند باید از حشره کش ها استفاده کرد. محصولی را انتخاب کنید که برای کنترل جیرجیرک های داخلی برچسب گذاری شده باشد و حاوی ترکیبات کلرپیریفوس (درسبان)، پرمترین یا پروپوکسور (بایگون) باشد. اما اسپری حشرات مشکل شما را کاملا برطرف نخواهد کرد.

5/ سیلورفیش (ماهی نقره ای)

حشره ای که لباس را می خورد

ماهی نقره ای حشره ای بدون بال به طول حدود 1/4 تا 1/2 اینچ با پنج پا است. بدنه هویجی شکل آن کاملا نقره ای رنگ است. ماهی نقره ای در مناطق تاریک حدود 70 درجه فارنهایت یافت می شود. آنها شب ها تغذیه می کنند و نزدیک به منابع غذایی می مانند.

آنها الیاف طبیعی مانند ابریشم، پنبه، ابریشم مصنوعی و هر چیز نشاسته ای را دوست دارند. هنگامی که منبع غذایی پیدا می کنند، تمایل دارند در نزدیکی آن بمانند. همانطور که آنها “غذا” را می خورند، سوراخ های نامنظمی را در پارچه به دنبال خطوط اصلی برش می دهند.

مانند سوسک های فرش، قبل از اینکه بتوانید ماهی های نقره ای و فایربرات ها را کنترل کنید، ابتدا باید رطوبت و غذایی را که این حشرات میل می کنند، حذف کنید. نظافت کامل ضروری است.

برای آلودگی، یک حشره کش اسپری را انتخاب کنید که حاوی پیرترین و پیرتروئیدهای هم افزایی باشد. به دنبال ترکیب فهرست شده بیفنترین، سیفلوترین، تترامترین یا فنوترین باشید. برخی از اسپری ها یک محلول مبتنی بر روغن هستند و نباید در نزدیکی موتورهای الکتریکی یا شعله های گاز استفاده شوند. آنها نباید در اطراف آشپزخانه استفاده شوند. بنابراین به جای استفاده از حشره کش های خطرناک دستگاه دفع حشرات را جاگیزین نمایید.

6/ موریانه ها

تعداد کمی از مردم هنگام فکر کردن به موریانه آسیب لباس را در نظر می گیرند. با این حال، آنها جذب منبع غذایی لباس هایی می شوند که با خاک، غذا یا نوشیدنی ها آغشته شده است. وقتی غذا را می خورند، اغلب پارچه را برش می دهند و باعث ایجاد سوراخ می شوند.

به احتمال زیاد اگر در لباس خود هجوم موریانه پیدا کرده اید، این مشکل در سراسر خانه شما گسترده است. حشره کش ها این مشکل را حل نمی کنند. اما می‌توانید با جاروبرقی کمدها، شستن سریع لباس‌های کثیف، تمیز کردن زباله‌ها و هیزم از اطراف پایه خانه و کاهش سطح رطوبت، وضعیت را بهبود بخشید.

بهترین راه دفع حشرات پارچه خوار

بهترین راه حل برای جلوگیری از ورود حشرات و تخم گذاری آنها در محیط، دستگاه دفع حشرات است. دستگاه های دفع حشرات با استفاده از فراصوت تمامی حشرات موذی، مانند: کک، موریانه، مورچه، سوسک، ساس، پشه، مگس و حتی جانوران موذی مثل عنکبوت، موش و مارمولک را از محیط شما دور می کند. این دستگاه از قرص استفاده نمی کند و هیچگونه ضرر و عوارضی برای سلامتی انسان و حیوانات خانگی ندارد. دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با کارکرد 24 ساعته، خانه شما را از حمله حشرات موذی ایمن نگه می دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره فروش دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با شماره تماس : 📞02146110601📞 در ارتباط باشید.

منبع:

thespruce.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی