آلرژی به حشرات و نیش آنها

آلرژی به حشرات

بسیاری از مردم وقتی به آلرژی به حشرات فکر می کنند به هوای گرم فکر می کنند. هوای گرم نشانه ورود برخی از بازدیدکنندگان ناخواسته مانند حشرات نیش زننده و گزنده است.

با این حال، شما می توانید دو “حشره” بسیار رایج را در تمام طول سال در خانه ها و ساختمان ها پیدا کنید. هیچکدام نیازی به گاز گرفتن یا نیش زدن شما برای ایجاد واکنش آلرژیک ندارند، اما هر دو باعث ایجاد آلرژی و آسم در بسیاری از افراد می شوند.

جلوگیری از آلرژی به حشرات

بهترین راه حل برای جلوگیری از آلرژی به حشرات، دستگاه دفع حشرات است. دستگاه های دفع حشرات با استفاده از فراصوت تمامی حشرات موذی، مانند: موریانه، مورچه، سوسک، ساس، پشه، مگس و حتی جانوران موذی مثل موش و مارمولک را از محیط شما دور می کند. این دستگاه از قرص استفاده نمی کند و هیچگونه ضرر و عوارضی برای سلامتی انسان و حیوانات خانگی ندارد. دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با کارکرد 24 ساعته، خانه شما را از حمله حشرات موذی ایمن نگه می دارد.

برای اطلاعات بیشتر عدد 10 به 50009696 اس ام اس کنید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

چه نوع حشراتی باعث واکنش های آلرژیک می شوند؟

انواع مختلفی از حشره ها وجود دارند که می تواند باعث آلرژی به حشرات شوند:

حشرات نیش زننده

زنبورها، زنبورها، هورنت ها، جلیقه زردها و مورچه های آتشین رایج ترین حشرات گزنده ای هستند که باعث واکنش آلرژیک می شوند. هنگامی که این حشرات شما را نیش می زنند، ماده ای سمی به شما تزریق می کنند. اکثر افرادی که توسط این حشرات نیش می زنند ظرف چند ساعت یا چند روز بهبود می یابند. در برخی دیگر، به جای آلرژی به حشرات ، این سم می تواند باعث مرگ شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره فروش دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با شماره تماس : 📞02146110601📞 در ارتباط باشید.

حشرات گزنده

پشه‌ها، حشرات بوسنده، ساس‌ها، کک‌ها و مگس‌های خاص رایج‌ترین حشرات گزنده‌ای هستند که باعث آلرژی به حشرات می‌شوند. اکثر افرادی که توسط حشرات گزیده می شوند، در ناحیه اطراف گزش دچار درد، قرمزی، خارش، سوزش و تورم جزئی می شوند. نیش این حشرات به ندرت ممکن است باعث واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی شود.

گزش کنه ستاره ای تنها می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در افراد به گوشت شود. این کنه ها حامل آلفا گال (یک قند) هستند. هنگامی که کنه شخصی را نیش می زند، آلفا گال را به جریان خون منتقل می کند. سپس سیستم ایمنی فرد به آن واکنش نشان می دهد. آلفا گال در گوشت پستانداران (گوشت گاو، بره، خوک) نیز یافت می شود. اگر بعد از خوردن گوشت علائم آلرژی داشتید به متخصص آلرژی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : حساسیت به سوسک – علت ها و درمان

آفات خانگی

حشراتی که نه نیش می زنند و نه گاز می گیرند نیز می توانند باعث واکنش های آلرژیک، به ویژه سوسک ها و برخی کنه ها شوند. این دو حشره ممکن است شایع ترین علت آلرژی و آسم در تمام طول سال باشند. برخلاف سوسک، کنه‌ی گرد و غبار آنقدر کوچک است که نمی توان با چشم غیر مسلح آن را دید. ضایعات و بدن سوسک و کنه‌ی گرد و غبار باعث واکنش های آلرژیک می شود. آنها همچنین می توانند علائم آسم و حملات آسم را تحریک کنند.

آلرژی به حشرات

علائم واکنش آلرژیک به حشرات چیست؟

اکثر افرادی که توسط حشرات نیش می خورند یا گزیده می شوند، درد، قرمزی، خارش و تورم جزئی در ناحیه اطراف گزش یا نیش دارند. این یک واکنش طبیعی است. اکثر مردم ظرف چند ساعت یا چند روز بهتر می شوند.

واکنش آلرژیک به حشراتی که نیش نمی زنند یا گاز نمی گیرند، مانند سوسک ها یا کنه های گرد و غبار، متفاوت است. ممکن است عطسه، سرفه، آبریزش یا گرفتگی بینی یا خارش چشم، بینی، دهان یا گلو داشته باشید. این علائم را می توان با سرماخوردگی اشتباه گرفت، اما هر بار هفته ها یا ماه ها طول می کشد. اگر آسم دارید، یک واکنش آلرژیک می تواند علائم آسم یا حمله آسم را ایجاد کند.

افراد ممکن است واکنش آلرژیک جدی به نیش حشرات یا گاز گرفتن داشته باشند. یک واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی (آنافیلاکسی) علائم و نشانه هایی را ایجاد می کند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. بدون درمان فوری، آنافیلاکسی ممکن است باعث مرگ شود. علائم معمولا قسمت های مختلف بدن، مانند پوست یا دهان، ریه ها، قلب و روده را شامل می شود. برخی از علائم عبارتند از:

  • بثورات پوستی، خارش یا کهیر
  • تورم لب ها، زبان یا گلو
  • تنگی نفس، مشکل در تنفس یا خس خس سینه (صدای سوت در حین تنفس)
  • سرگیجه و/یا غش
  • درد معده، استفراغ، نفخ یا اسهال
  • احساس می کنید که اتفاق وحشتناکی در شرف وقوع است

سایر واکنش های جدی اما غیر آلرژیک عبارتند از:

  • یک واکنش سمی می تواند علائمی مشابه علائم یک واکنش آلرژیک ایجاد کند. علائم دیگر عبارتند از تهوع، تب، غش، تشنج، شوک و حتی مرگ.

• بیماری سرم که یک واکنش غیرعادی به یک ماده خارجی در بدن است. این می تواند چند ساعت یا چند روز پس از نیش یا گاز گرفتن علائم ایجاد کند. علائم شامل تب، درد مفاصل، سایر علائم شبیه آنفولانزا و گاهی کهیر است.

آلرژی به حشرات

منبع:

aafa.org

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی