کدام حشره بیشترین طول عمر را دارد؟ (عمرمگس، پشه و جیرجیرک چقدر است؟)

کدام حشره بیشترین طول عمر را دارد

به طور کلی تعیین طول عمر حشرات کار بسیار دشواری است، زیرا هرگونه ای از حشرات طول عمر منحصر به فرد خود را دارند. واقعیت این است که برخی از حشرات تنها چند روز زندگی می کنند، در حالی که برخی دیگر مانند مورچه های ملکه طول عمر چندین دهه ای دارند. بنابراین به جای اینکه یک عدد کلی برای طول عمر مطرح کنیم، طول عمر رایج ترین حشرات را بررسی خواهیم کرد، بنابراین اگر می خواهید بدانید، کدام حشره بیشترین طول عمر را دارد؟ یا طول عمر مگس، پشه و حیرجیرک و .. چند روز است؟ تا انتهای این مطلب را همراه ما باشید.

 حشرات و جانوران موذی هر چقدر هم که عمر کنند، بخشی از طبیعت هستند که شاید نخواهید خانه ی خود را با آنها شریک شوید. بهترین راه حل برای دور کردن حشرات،دستگاه دفع حشراتدافع الکتریک است. این دستگاه تضمینی و موثر فقط با تولید صدای فراصوت، و بدون هیچگونه عوارض جانبی و بو یا مواد مضر، به صورت دائمی هر نوع حشره ای را از محیط دور می کند.

عمر مگس چند روز است ؟

عمر مگس

حشره مگس، رایج‌ترین حشره ای است که در محیط اطراف ما به خصوص در خانه ها مشاهده می‌شود، اغلب مگس ها جذب بوی غذا یا بوی آشغال شده و وارد خانه می‌شوند. هجوم مگس ها در تابستان بسیار شدیدتر است. نشانه بارز هجوم مگس ها، افزایش روزانه تعداد آنها است. طول عمر مگس بسیار کوتاه است.

اما طول عمر مگس ها چند روز است؟ مگس های خانگی حدود 28 روز زندگی می کنند، بنابراین سرعت تکثیر کندتری نسبت به دیگران حشرات دارند، مگس های آبی فقط 24 ساعت عمر می کنند و رکورد کوتاه ترین چرخه زندگی روی زمین را دارند. این خبر ممکن است برای افرادی که از حشرات متنفر است خبر خوبی باشد، اما همه حشرات طول عمر کوتاهی ندارند!
چند حشره وجود دارند که می توانند سال ها، حتی دهه ها زندگی کنند. اگرچه ممکن است از این خبر خیلی هیجان زده نباشید، اما هنوز هم باعث شگفتی است که این حشرات چقدر زندگی می کنند. این موجودات (تقریبا) جاودانه را بشناسید و مراقب باشید ! زیرا ممکن است در طول زندگی خود با یکی از آنها برخورد کنید.

طول عمر پشه چقدر است؟

طول عمر پشه

پشه‌ها یک آفت نامطلوب در خانه است اما بیشتر در خارج از خانه مشاهده می‌شوند. با این حال، اگر به داخل خانه بیایند و آب راکد پیدا کنند، می توانند در این آب تخم ریزی کنند. پشه ها در حیاط هم زیاد مشاهده میشوند. طول عمر پشه نر حدود یک هفته است. با چنین طول عمر کوتاهی، می‌توان انتظار داشت که تعداد پشه‌ها به سرعت رشد پیدا کند.

بنابراین اگر در منزل گیاه و یا آب راکد دارید، باید هر چه سریع تر برای در امان ماندن از دست حشرات فکری کنید. زیرا که پشه ها می توانند از طریق نیش خود بیماری های جدی را به انسان منتقل کنند. علاوه بر این، نیش آنها می تواند باعث خارش و حتی عفونت شود.

طول عمر ساس

ساس ها یکی دیگر از آفت های مخوف خانه هستند. آنها توسط لباس یا اثاثیه وارد منزل شده، و سپس راه خود را به تخت پیدا می کنند. وقتی ساس وارد تخت شما شود، در طول شب از بدن تغذیه خواهد کرد. یکی از علائم اولیه ساس، گزش روی پوست است که اغلب در پشت بدن است. دیدن زودهنگام گزش به این معنی نیست که هنوز به ساس مبتلا شده اید. ساس های ماده باید قبل از تخم گذاری تغذیه کنند، بنابراین گزش به این معنی است که ممکن است هجوم در حال شکل گیری باشد.

طول عمر ساس ها 2 تا 4 ماه است. اگر مرتب غذا نخورند عمر طولانی تری دارند. در این مدت آنها می توانند صدها تخم بگذارند. تخم ساس ها بسیار کوچک و معمولا غیر قابل دیدن است. ساس باید در همان مرحله و قبل از تکثیر از بین بروند، در غیر این صورت تکثیر شده و از بین بردن آنها دشوار تر خواهد شد.

جهت اطلاع از قیمت دستگاه دفع حشرات بر روی لینک کلیک کنید.

طول عمر جیرجیرک ها

جیرجیرک ها (Gryllidae) به گروهی از حشرات گفته می‌شود که در سراسر دنیا وجود داشته و مهمترین مشخصه ی آنها همان صدای جیر جیر است. طول عمر جیرجیرک های بالغ تقریبا 2 ماه است. این حشرات شاخک های نازکی داشته و پاهای عقب آنها مخصوص پریدن طراحی شده است. جیرجیرک ها مثل ملخ ها آواز می خوانند. شاید جالب باشد بدانید که دمای بدن این موجودات به صدای جیرجیر آنها رابطه مستقیم داشته و وقتی بیشتر صدا میدهند، دمای بدن آنها بالاتر می‌رود.

طول عمر سوسک ها

سوسک ها از پر جمعیت حشرات روی زمین هستند. معروف‌ترین نوع سوسک ها، سوسک آمریکایی است. طول عمر سوسک ها در حدود 3 سال تخمین زده میشود. سوسک ها شرقی مدت زمان بیشتر و سوسک های آلمانی با کمترین میزان طول عمر کمتر از یک سال عمر می کنند. سوسک ها سه مرحله زندگی دارند که شامل تخم، لارو و بلوغ میشود. سوسک ها از چندش‌آور ترین حشرات به شمار رفته که باید هر چه سریع تر برای از بین بردن آنها فکری کنید!

طول عمر ملکه موریانه

عمر ملکه موریانه

موریانه ملکه مهمترین نقش را در میان موریانه ها دارد و حدود 30000 تخم می گذارد و همینطور بزرگتر و بزرگتر می شود. بدون او، هیچ گروهی از موریانه ها وجود نخواهد داشت. موریانه ملکه حدود 15 سال یا بیشتر زندگی می کند. با چنین نقش مهمی، منطقی به نظر می رسد که او این اندازه زندگی کند. عمر موریانه ملکه حدود 500 برابر طولانی تر از موریانه های نر و 10 برابر طولانی تر از موریانه های کارگر است.
 

عمر ملکه مورچه ها

مورچه های ملکه بزرگترین اعضای گروه خود هستند و مشابه ملکه موریانه ها مسئول رشد جمعیت هستند. همه مورچه های دیگر بسته به گروه، به ملکه یا ملکه ها خدمت می کنند. مورچه های نر فقط چند هفته عمر می کنند و مورچه کارگر بین یک تا سه سال عمر می کنند، در حالی که ملکه ها تا 30 سال عمر می کنند و تمام تلاش خود را می کنند تا گروه خود را در حال رشد نگه دارند.

طول عمر رتیل

اگر عنکبوت‌ها شما را می ترسانند، ممکن است دوست نداشته باشید آن را بشنوید، اما رتیل‌ها می‌توانند مدت زیادی زنده بمانند. در رتیل قهوه ای معمولی، نرها ۷ تا ۱۲ سال عمر می کنند، در حالی که ماده ها تا ۳۶ سال عمر می کنند،اگر به درستی از آنها مراقبت شود.

منابع :

https://goaptive.com/the-lifespan-of-insects

arrowexterminators

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی