آموزش ساخت تله سوسک

ساخت تله سوسک

خلاص شدن از هجوم سوسک ها می تواند بسیار سخت باشد. له کردن تک تک این سوسک ها یک کارِ نشدنی به نظر می رسد و ممکن است بخواهید راهی برای حل این مشکل (بدون اینکه دستانتان کثیف شود) پیدا کنید. تله سوسک می تواند جایگزینی عالی برای اسپری حشرات باشد، اما همیشه هم موثر نیست! در ادامه راهکارهایی برای ساخت تله سوسک معرفی کرده ایم :

تله سوسک نوار چسبی – چسب سوسک کابینت

در ادامه روش ساخت تله سوسک با نوار چسب را مطالعه کنید :

1. سعی کنید یک تله سوسک نواری بسازید.

تله سوسک

سعی کنید یک تله سوسک نواری بسازید. ایده ی این استراتژی ساده است: شما به یک طعمه برای جذب سوسک ها و چسب برای نگه داشتن آنها در آنجا نیاز دارید. حرکت دادن این تله زمانی که آن را تنظیم کردید ممکن است دشوار باشد، اما این یک ترفند ساده است که ممکن است نتیجه خوبی داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره فروش دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با شماره تماس : 📞02146110601📞 در ارتباط باشید.

2. یک رول نوار چسب بگیرید.

تله سوسک

یک رول نوار چسب بگیرید. اطمینان حاصل کنید که نوار تازه و چسبناک است – در غیر این صورت سوسک‌ها ممکن است به راحتی فرار کنند. می توانید از جایگزین های نوار چسب استفاده کنید، اما مطمئن شوید که چسبندگی بالایی دارند. تله سوسک باید بتواند سوسک ها را تا زمانی که بتوانید آنها را از خانه خود خارج کنید نگه دارد.

3. طعمه خود را انتخاب کنید

تله سوسک

طعمه خود را انتخاب کنید هر چیزی که بوی بسیار شیرین یا روغنی داشته باشد کارساز خواهد بود. پیاز یک انتخاب رایج است، اگرچه می توانید از هر چیزی که خوشبو باشد، استفاده کنید. یک نوار کوچک از پوست موز تازه یا میوه های شیرین و بیش از حد رسیده نتیجه بخش هستند. اگر متوجه شده‌اید که سوسک‌های خانه شما جذب ماده غذایی بخصوصی می‌شوند، سعی کنید از آن به عنوان طعمه استفاده کنید.

مطمئن شوید که فقط از بخش کوچکی از طعمه انتخابی خود استفاده می کنید. اگر طعمه روی لبه نوار بریزد، انگیزه کمی برای گیر کردن سوسک‌ها وجود خواهد داشت. پیاز، میوه یا مواد غذایی دیگر را به تکه های کوچک اما قابل توجهی برش دهید

4. طعمه را روی نوار بگذارید

تله سوسک

طعمه را تنظیم کنید. میوه، پیاز، نان و غیره را در وسط یک طول نوار چسب خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پایدار است و نمی افتد.

5. تله خود را برپا کنید

تله سوسک

تله خود را برپا کنید و نوار را در محلی که سوسک های زیادی پیدا کرده اید بگذارید: آشپزخانه، گوشه ای تاریک، یا نزدیک سوراخی در دیوار. سعی کنید تله را در مکانی بلند قرار دهید – مانند بالای کابینت آشپزخانه یا بالای یخچال. سوسک ها دوست دارند در مکان های مرتفع بگردند.

6. منتظر بمانید

تله سوسک

منتظر بمانید. سوسک ها تاریکی را دوست دارند و بیشتر جستجوی غذا را در شب انجام می دهند. بگذارید نوار یک شب تا صبح بماند. وقتی تله را در آخر شب چک می کنید، باید تعداد زیادی سوسک روی آن پیدا کنید. برای از بین بردن سوسک ها، می توانید آنها را بکشید یا به صورت انسانی رها کنید.

برای رها کردن سوسک ها به صورت انسانی، نوار چسب را بردارید و بیرون ببرید. آن را حداقل 100 متر بیرون از خانه خود بیاورید، سپس سوسک ها را تکان دهید و نوار را دور بیندازید. اگر نمی خواهید تله را با دستان خالی بردارید، دستکش بپوشید یا از سطل زباله استفاده کنید.

اگر می‌خواهید سوسک‌ها را بکشید، می‌توانید به سادگی نوار چسب را با سوسک‌هایی که به آن وصل شده‌اند دور بیندازید. مطمئن شوید که کیسه یا سطل را به محض اینکه حشرات داخل آن هستند ببندید – در غیر این صورت ممکن است بیرون بخزند و تلاش شما را بی فایده کند.

بهترین و تنها راه مبارزه و جلوگیری از نفوذ حشرات خانگی مثل سوسک و پیشگیری از خسرات احتمالی نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است. این دستگاه کاملا ایمن و بدون استفاده از هیچ ماده سمی انواع این حشره از محیط زندگی شما فراری میدهد.

تله سوسک شیشه ای -تله سوسک با بطری نوشابه

تله سوسک

1. سوسک ها را داخل یک شیشه به دام بیندازید

سعی کنید سوسک ها را داخل یک شیشه به دام بیندازید. این مدل برای کودکان و حیوانات خانگی بی خطر است و جابجایی آن راحت تر از نوار چسب است. یک ظرف شیشه ای متوسط پیدا کنید که گلوگاه بازی داشته باشد، مانند شیشه مربا یا ترشی.

تله سوسک

2. به سوسک ها راهی بدهید تا داخل ظرف بروند

به سوسک ها راهی بدهید تا داخل کوزه بروند. ماسک یا چسب نواری (سمت چسبنده رو به شیشه) دور سطح بیرونی بپیچید تا سوسک ها کشش کافی برای بالا رفتن از کناره ها داشته باشند. شیشه را در نزدیکی یک سطح شیب دار قرار دهید تا سوسک ها بتوانند به راحتی راه خود را در داخل پیدا کنند.

تله سوسک

3. داخل شیشه را لیز کنید

داخل شیشه را لیز کنید. داخل آن را با وازلین، حداقل 8 سانت از بالا بپوشانید. به این ترتیب، سوسک‌ها نمی توانند شیشه بیرون بروند.

تله سوسک

4. طعمه تله

طعمه تله. چیزی بو دار در ته شیشه قرار دهید تا سوسک ها را جذب کند. یک تکه پوست موز یا میوه معطر و رسیده به خوبی جواب می دهد؛ همچنین برش های پیاز عملکرد خوبی دارد. مطمئن شوید که طعمه آنقدر بزرگ نباشد که سوسک ها بتوانند از آن برای بالا رفتن از کوزه استفاده کنند!

سعی کنید کمی نوشابه یا نوشیدنی مالت را در ته شیشه بریزید – به اندازه ای که سوسک ها را غرق کنید. آب میوه ها یا آب قند نیز ممکن است خوب عمل کنند. این نوشیدنی‌های خوش‌بو، سوسک‌ها را جذب می‌کنند، سپس آنها را برای همیشه به دام می‌اندازند.

تله سوسک

5. تله را تنظیم کنید

تله سوسک را تنظیم کنید. کوزه را در جایی که مشکل سوسک دارید قرار دهید و مطمئن شوید که در طرفین جا برای خزیدن سوسک ها به داخل شیشه وجود دارد. ایده این است که سوسک ها بالا بروند و در ظرف بیفتند و نتوانند خارج شوند.

سعی کنید شیشه را در یک فضای بسته مانند انباری، گاراژ یا یک گوشه تاریک بگذارید. بوی طعمه هوا را پر می کند و سوسک های گرسنه را به دام شما می کشاند.

تله سوسک

6. تله را خالی کنید

تله را خالی کنید. شیشه را یک شب – یا حتی برای چند روز – تا زمانی که تعداد زیادی سوسک جمع شوند، بیرون بگذارید. در نهایت مقداری آب جوش داخل شیشه بریزید تا سوسک های زنده مانده را از بین ببرید. آنها را در توالت بریزید یا در سطل زباله خالی کنید.

دوباره تله را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که مشکل سوسک خود را حل کرده اید. شیشه را با وازلین بیشتر و یک قطعه طعمه جدید شارژ کنید. در صورت نیاز همین فرآیند را تکرار کنید.

بهترین جایگزین تله سوسک

دستگاه دفع حشرات با استفاده از فراصوت، تمامی حشرات موذی، مانند: سوسک، ساس، پشه، مگس، مورچه، مارمولک، و حتی جانوران موذی مثل موش را از محیط شما دور می کند. این دستگاه از قرص استفاده نمی کند و هیچگونه ضرر و عوارضی برای سلامتی انسان و حیوانات خانگی ندارد. دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک با کارکرد 24 ساعته، خانه شما را از حمله حشرات موذی ایمن نگه می دارد.

منبع: وبسایت wikiHow

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیگارانتی